Logo
Ach Nieuw Zeeland, de postbode wil best wat sneller fietsen.

Kyata's inkleurtutorial met Blush

Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Paarse Bonk Van Groot Onderricht
Deze medaille wordt uitgereikt aan hen die de kennis van hun medemens verrijken met een tutorial.
tutmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Lofpotlood van Welslagen
Uitgereikt aan hen die minimaal tien missies tot een goed einde hebben weten te brengen.
missionmedal.gif
Avatar
25 May 2013 09:20 / last edited 31 Oct 2013 06:25
Blush is vooral fijn om mee te schilderen, maar je kan er ook prima met lineart werken.
Ik zal hier uitleggen hoe ik inkleur met Blush! Natuurlijk bestaan er al honderden inkleurtutorials, maar het leek mij ook leuk om te doen! Je zult dus waarschijnlijk herkenbare tips tegenkomen.
Eigenlijk gebruik ik ongeveer dezelfde methode als met shi-painter, dus je kan dit ook toepassen op shi-painter.
Een goeie Blushtutorial voor het schilderen zal iemand anders moeten maken, want zelf kan ik het (nog) niet!
Let op: Voor deze tutorial heb je een Wacom tablet met plug-in nodig! Ook zullen sommige brushes op langzamere computers net iets anders uitkomen.

Stap 1
Je maakt of neemt natuurlijk eerst een kleurplaat! Deze tekening staat in de kleurplaten hier, dus je kunt deze tutorial stap voor stap volgen.
Een snelle tip voor het maken van lineart: Ik heb de grootte op 4 gezet en de drukgevoeligheid "size" aangezet voor de lineart. Zo kan je lekker snel lijntjes tekenen met verschillende diktes.
inkleur1-0001.png

Stap 2
Eerst kleur ik alle delen egaal met een kleur die ongeveer lijkt te passen. En dat op de onderste laag (in de kleurplaat is deze helemaal wit). Dit doe ik met een scherpe brush, het liefst met potlood, want dan krijg je straks geen vlekken met het emmertje en het scheelt een heleboel data (dus sneller uploaden).
De kleuren zijn nog niet helemaal goed, maar het gaat er nu eerst om dat alles gescheiden is en makkelijk met het emmertje in te kleuren is. Als je dit met (een kopie van) de lineart laag doet krijg je allemaal rare randjes, daarom doe ik het zo.
Meestal laat ik dezelfde kleuren niet naast elkaar staan. Soms past het wel goed, maar meestal doe ik dat niet.
Vaak zie ik onder het inkleuren door al meteen dat de kleur iets anders moet, maar voor jullie gemak maak ik eerst het geheel af.
inkleur2.png

Stap 3
Nu is het tijd voor de juiste kleuren! Dit kost heel veel proberen (zelfs een ervaren tekenaar als ik moet nog veel proberen), daarom is het heel fijn dat het nu makkelijk kan met de vultool.
Ik kies nooit de allerfelste kleur. De allerfelste kleur gebruik ik alleen als iets licht moet geven of er echt heel erg uit moet springen. Vaak staat mijn cursor ongeveer hier op de kleurenkiezer:
inkleur3.png

De compositie van de kleur is net zo belangrijk als de compositie van de onderdelen in de tekening. Maar dit is als het goed is wat makkelijker aangezien het voor sommige dingen al is aangegeven (zoals hier de sterren).
Het is ook belangrijk dat je kleuren laat terugkomen (net als vormen), zoals je ziet wat ik hier heb gedaan met de sterren. Het groene blobje is centraal dus hij is als enige groen en in sterk contrast met de rest. Als je het makkelijker vindt kun je een veelgebruikte kleur ook apart op een laag zetten en de andere kleurlagen uitzetten (op het vinkje klikken in het lagenvenstertje) zodat je goed kan voelen waar er te veel of te weinig is van een kleur.

Ook denk ik aan het materiaal en hoe ver weg de onderdelen staan wanneer ik een kleur kies. Zo hebben plastische objecten (zoals de helm) felle kleuren, terwijl dieren wat minder felle kleuren hebben omdat ze organisch zijn en stiekem allerlei kleurverschillen in zich hebben waardoor ze minder fel worden. (in dit geval hebben de wezens felle kleuren, want het zijn soort van ballon/geleibeesten en die mogen lekker helder zijn) Het haar is dan ook meer richting grijs en de huid is ook zacht van kleur.
Voor de achtergrond gebruik ik ook een minder felle kleur, anders springt de achtergrond te veel naar voren terwijl het juist niet veel moet opvallen. Ook omdat een achtergrond ver weg is. Ver weg betekent vager en minder helder:
inkleur4.png
Zoals je ziet heb ik een blauwe achtergrond gekozen in plaats van zwart. Dit omdat de wezens straks half doorzichtig worden en zwart staat daar niet zo mooi bij. Ook omdat ik dan nog wat extra's met de achtergrond kan doen en blauw maakt de tekening vrolijker dan zwart.
De keus van groen en roze bij haar witte ruimtepakje komt ook mooi uit. De wezens gaan straks reflecteren en die heldere kleuren staan mooi bij het wit, dan kan je het goed zien. En het is ook een fijn contrast.
Verder doe ik het meeste op gevoel. Probeer gewoon wat uit en kijk wat jij fijn vindt voelen! Denk niet te veel aan regeltjes!


Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Paarse Bonk Van Groot Onderricht
Deze medaille wordt uitgereikt aan hen die de kennis van hun medemens verrijken met een tutorial.
tutmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Lofpotlood van Welslagen
Uitgereikt aan hen die minimaal tien missies tot een goed einde hebben weten te brengen.
missionmedal.gif
Avatar
27 May 2013 10:38 / last edited 27 May 2013 17:31
Stap 4
Als alle kleuren goed zijn gekozen, is het tijd om te beginnen met het schaduwen! Maar voor ik dat doe, ga ik eerst de achtergrond wat interessanter maken.
Ik kies hiervoor een schilderachtige tool, bijvoorbeeld de preset "dry paint" en dan ga ik maar wat rommelen!  Het is belangrijk dat er in de achtergrond ook verschillende kleuren te zien zijn. Anders is het nogal leeg. Als het past bij de stijl, kun je ook "soft and colourful" kiezen, dan heb je meteen een interessante achtergrond zonder veel moeite. Deze maakt automatisch verschillende kleuren terwijl je schildert.
En ook hier geldt: gebruik van herhalende kleuren! In mijn geval vond ik roze wel mooi erbij passen. Dus ging ik wat rommelen met roze. Eerst kijk ik in welk stuk het mooi staat en wat de goede vorm is, daarna ga ik het netter en feller of minder fel maken. Zie hier mijn proces:
inkleur5.png
Wanneer ik het netter wil maken, ga ik voortdurend kleur samplen (alt of ~ indrukken) bij de mix die ontstaat van de achtergrondkleur en mijn brush (daarom is een schilderachtige brush fijn om te gebruiken) en over hetzelfde stuk heen en weer tot het de juiste vorm en zachtheid heeft:
inkleur6.png
Daarna heb ik de smudge preset gebruikt met ronde bewegingen om het nog zachter te maken en een beetje wolkachtig effect te krijgen. Rechte strepen bleken er niet helemaal bij te passen! Uiteindelijk is de achtergrond er zo uit komen te zien:
inkleur7-0002.png
Let op! Smudge in Blush werkt niet hetzelfde als in andere programma's, het is dus af te raden smudge in andere programma's op dezelfde manier te gebruiken!

Het lijkt misschien of dit me makkelijk is afgegaan, maar ik heb toch veel moeten experimenteren tot ik het juiste gevoel kreeg! Dus als het niet meteen lukt, geeft dat helemaal niet. Je hebt alleen wat meer geduld nodig!


Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Paarse Bonk Van Groot Onderricht
Deze medaille wordt uitgereikt aan hen die de kennis van hun medemens verrijken met een tutorial.
tutmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Lofpotlood van Welslagen
Uitgereikt aan hen die minimaal tien missies tot een goed einde hebben weten te brengen.
missionmedal.gif
Avatar
27 May 2013 11:33 / last edited 27 May 2013 11:46
Stap 5
Nu gaan we eindelijk inkleuren! Ik kleur vaak per kleur in, omdat ik een speciale maskertechniek gebruik, zodat het resultaat heel netjes is. Deze is niet noodzakelijk, maar ik zal hem er toch bij uitleggen voor de compleetheid.
Ik begin door eerst de roze kleur apart te zetten. Je kan met de toverstaf een kleur selecteren zodat je alleen binnen die kleur kan tekenen en niet kan uitschieten en lekker grote brushes gebruiken. Persoonlijk vind ik het onprettig om voortdurend een stippellijn te zien (plus de toverstaf is langzaam), dus zet ik de kleur op de onderste laag. Natuurlijk gum ik eerst het roze van de gewone kleurlaag weg, anders zou ik niks zien van wat ik doe haha!
Dan ga ik een harde brush te kiezen. In mijn geval kies ik de preset "ink", omdat deze ook een klein beetje mixt met de achtergrond en dat is handig om een kleur te kiezen. Ik ga niet meteen zacht schaduwen, want het is eerst belangrijk om de vorm en kleur van de schaduw te bepalen! Dat is makkelijker met de cell-shading techniek.
Vaak kies ik eerst een kleur uit de omgeving voor de schaduw. Zwart maakt lelijke schaduwen, daarom is het altijd aan te raden met een andere kleur te schaduwen. Als de kleur uit de omgeving (of ergens anders uit de tekening) niet past, kun je natuurlijk een contrasterende kleur uit de kleurenkiezer pakken. Maar vergeet niet de regel van herhalende kleuren. Het is fijner te mixen met kleuren die er al zijn!
Ik pak dus het blauw uit de ruimte en ga even proberen:
inkleur8.png
Natuurlijk is dit iets te blauw, dus ik ga mixen! Ik doe moeilijk door net die ene pixel te pakken, maar je kan natuurlijk ook de preset "watercolor" pakken en daarmee mixen. Ik probeer alle mengelingen uit tot ik de goede kleur heb. Dan ga ik de vorm van de schaduw bepalen. Ik heb gezien dat ballonnen buiten aan de rand helemaal donker naar licht gaan. Normaal is dit heel erg af te raden, maar dit een ander object en aangezien het in het echt ook zo is, pas ik het hier toe om het materiaal goed uit te drukken:
inkleur9-0001.png
Je ziet dat ik de helm niet zo heb geschaduwt, deze heb ik geschaduwt volgens de normale natuurwetten. Hier heb je vast wel over geleerd op school. Mijn lichtbron is vaak linksboven voor het beeldscherm (dus onzichtbaar in de tekening zelf), deze heb ik voor jullie aangegeven met de rode cirkel. Jouw lichtbron kan weer op een andere plaats zitten. Kijk maar wat je prettig vindt. Wees ook niet bang om grote vlakken schaduw te gebruiken. Zo heb ik de hele onderkant van de helm donker gemaakt en dat werkt! Als je als ik op een aparte laag werkt kun je oneindig veel proberen, dus er is geen gevaar!

Nu, ik vind het nog wat saai, er ontbreekt lichtreflectie en nog wat belangrijks:doorzichtigheid!
Pak de kleur wat door de blob heen schijnt en mix tot je een goede balans hebt van roze en de achtergrondkleur. De blob is namelijk niet helemaal doorzichtig, het heeft kleur! Dus de achtergrond zal niet helemaal te zien zijn. Als je de goede kleur hebt, maak de achtergrond dan af door de blob heen en laat nog een roze rand over! Aan de rand is het nog felroze van kleur, omdat het materiaal voor het oog daar dichter op elkaar zit (denk ik) en dit heb ik ook gezien bij ballonnen. De realiteit is belangrijk om te weten hoe je iets tekent en inkleurt! Zo ziet het er nu bij mij uit:
inkleur10.png
Zie je de 2 verschillende lichtroze? Die ene wolk zit iets verder dan de benen van het meisje, dus deze heb ik iets minder doorzichtig gemaakt. Ook heb ik een schoen (zwart vlekje) toegevoegd. Dat is het leuke aan doorzichtige dingen tekenen, je kan wat leuke details toevoegen!

Nu ziet het er natuurlijk nogal raar uit. Maar daar gaan we wat aan doen. Het is tijd om alles zachter te maken. Eerst de blob.
Ik pak de preset "watercolor", omdat deze zacht is en ook een beetje mixt. Dan ga ik daarmee alles zachter maken. Vergeet niet om vaak gebruik te maken van het kleursamplen bij de randen van de kleur! Daardoor maak je het steeds zachter. Maar, deze tool maakt het nog niet zacht genoeg. Het moet echt superrond zijn en dus supervloeiende overgang! Daarom pak ik de preset "smudge", deze is perfect voor het zachtmaken van alles. Je moet eventueel wat instellingen veranderen. Zoals de grootte om met meer detail te werken en de alpha om minder kleur toe te voegen. Vergeet niet om de juiste kleur te pakken bij het smudgen, anders gooi je er per ongeluk bijvoorbeeld een klein beetje zwart bij en dat staat niet zo mooi. Ga bij alle randjes vaak genoeg heen en weer tot het mooi zacht is.
Als je hiermee klaar bent is het tijd om nog wat lichteffecten toe te voegen. Ballonnen en andere glimmende objecten hebben aan de rand lichtstrepen. Dit staat erg leuk in een tekening. Dit detail maakt het helemaal af! Dus maak een paar lichte strepen aan de binnenrand, maar niet overal! Vergeet ook niet dat de sterren licht geven, dus laat de dichtbije ster een beetje reflecteren in het gezicht. Hierdoor worden verschillende kleuren gemixt en dat is interessant om te zien! Vergeet ook niet highlights toe te voegen (ook bij de helm) vanuit je lichtbron, dit doe je met de preset "ink".
inkleur11.png
Belangrijk: Ik gebruik de smudge niet overal! Op minder vloeinde/ronde materialen (zoals de huid en hier ook de helm) laat ik het alleen bij watertool Bij erg ruwe materialen zou ik zelfs de "dry paint" pakken, zodat je een beetje onregelmatigheid ziet.
Als je klaar bent met het roze, voeg dan de lagen samen zodat je weer met een nieuwe kleur kan beginnen. Kleine stukjes kunnen ook zonder aparte laag. Ik gebruik de maskertechniek alleen bij grote delen van de tekening.

Stap 6
Ik ga nu het 'gewone' deel inkleuren. Dus zonder speciale lichtwetten.
Ik begin door weer te mixen met een achtergrondkleur.
inkleur12.png
Maar, de achtergrondkleur alleen is niet genoeg voor wit, want dan krijg je lichtblauw! Daarom voeg ik ook een klein beetje grijs toe in het stukje waar ik aan het mixen ben. Belangrijk om te weten: Puur grijs in een kleurige tekening is nooit mooi! Het is daarom belangrijk dat je ver van de rand blijft. Net genoeg dat het er wel grijs uitziet, maar een bepaalde kleur grijs. In deze tekening is het dus een beetje blauwgrijs. Ik ben inmiddels wat verder:
inkleur13.png
Als je goed kijkt zie je heel veel verschillende kleuren schaduw. Dat komt omdat kleuren een beetje reflecteren op het object ernaast. Zo zie je dat onder de helm de schaduw wat paarser is, de binnenkant van de hand roze heeft en de buitenkant van de hand gele strepen van de ster. Ook een beetje groen van de andere blob.
Je ziet ook dat ik de huid al heb ingekleurd. Paarse schaduw, net zoals de helm. In een tekening met bomen gebruik ik juist een soort bruine schaduw bij huid! Ook heb ik de neus een ander kleurtje gegeven, want puur huidskleur vond ik maar saai. Voor blosjes etc. kun je het beste de smudge gebruiken zonder dat die kleur nog aanwezig is. Met veel streepjes zetten ontstaat er dan langzaam een mooie zachte blos. Ik heb de smudge niet gebruikt voor verdere schaduw van de huid! Alleen de watercolor!

Stap 7
Kleur de groene blob in zoals je bij stap 5 hebt geleerd.
inkleur14.png

Maar wacht eens even, er mist iets! Ik weet het! Reflectie! Het zijn glimmende beesten, dus het zou leuk zijn als je ook een beetje spiegeling in ze terugziet. Het geeft niet of het wel klopt, het is toch in een onrealistische stijl.
Maak een nieuwe laag aan boven de kleurlaag. Teken dan met een scherpe brush een beetje reflectie in het beest. Ik heb zelf alleen een stukje haar en hand gedaan, deze zijn het dichtbijst. Ook een beetje van de groene blob in de roze. Maar als je lichtbron van een andere kant komt zou je ook het hele gezicht erin kunnen tekenen! Als je dat hebt gedaan zet je simpelweg de alpha van de laag een stuk lager zodat het echt op een reflectie lijkt!
Voeg de lagen vervolgens weer samen. Dit is belangrijk, want als je je tekening uploadt worden al je lagen weer 100%.
inkleur15.png

Stap 8
Ik ga nu eindelijk de haren inkleuren. Dit doe ik ook weer met een hele andere techniek dus dit heeft weer uitleg nodig.
Voor haren heb je weer een scherpe brush nodig (ik raad "ink" aan), anders krijg je een veel te vloeiende haarbos en dat staat raar, haar heeft allerlei...haren! Die je duidelijk kan zien! Dus niks vloeiends aan!
Ik begin door eerst de juiste schaduwkleur te kiezen. Ik heb hier vanuit de kleurenkiezer moeten kiezen. Dan ga ik beginnen door alsof te doen dat het stuk haar 1 rond object is (zie linkerstaart in voorbeeld). En daarna ga ik weer heen en weer met mijn brush en met veel samplen en de haarlijnen volgen en soort van ronde stekels maken tot ik tevreden ben. Het is vooral voor het tekenen van haar heel fijn om een tablet met drukgevoeligheid te hebben! Ik ga niet alle haren apart tekenen, want dat past niet bij deze stijl! Ik geef alleen de indruk dat het haar is doordat de schaduw niet recht loopt en dus verschillende diktes heeft.
inkleur16.png
Daarna ga ik met wat extra schaduwkleuren het zachter en interessanter maken. Zo zit er aan de onderkant net wat meer paars. Alle nieuwe schaduwen hebben ook weer nieuwe haarvormen. Kijk maar goed in het voorbeeld! Voor de higlight gebruik ik lichtgeel (geen wit, want het is geen heel erg glimmend object!) en ga ik met dunne lijnen wat streepjes tekenen midden in het lichte gedeelte. Dan ga ik met nog dunnere lijnen een nog lichtere geel gebruiken en het afmaken:
inkleur17.png
Hier ook: Het kost heel veel proberen! Dus niet getreurd als het nog niet meteen lukt. Geduld, geduld.


Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Paarse Bonk Van Groot Onderricht
Deze medaille wordt uitgereikt aan hen die de kennis van hun medemens verrijken met een tutorial.
tutmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Lofpotlood van Welslagen
Uitgereikt aan hen die minimaal tien missies tot een goed einde hebben weten te brengen.
missionmedal.gif
Avatar
27 May 2013 12:02 / last edited 27 May 2013 12:04
Stap 9
De tekening is bijna af! Maar, we hebben nog wat details nodig. Zoals het gloeien van de sterren! Ook hier een andere techniek, want Blush heeft geen airbrush (wat ik altijd gebruik om iets te laten gloeien), dus moeten we een alternatief zien te vinden!
Begin door de "dry paint" preset te kiezen. Je maakt met wit een rondje in het midden van alle sterren en je maakt het zachter door weer de kleur bij de randen te blijven samplen en erover heen te tekenen. Natuurlijk maak ik hier circkelbewegingen. Om iets te laten gloeien mag je ook de allerfelste kleur kiezen! In dit geval geel. Ik heb hier deze kleur met watercolor aan de randen gebruikt. Het is een experiment van mij, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het goed advies is.
inkleur18.png
Zo, nu gloeien ze van binnen, maar nog niet van buiten!
Daarvoor moeten we eerst een nieuwe laag maken, boven de kleurlaag. Zet de kleurlaag uit en kies een donkere achtergrondkleur (onderaan het paletvenstertje), zodat je kan zien waarmee je bezig bent. Blauw werkt hier het beste. Met de dry paint ga ik langs de randen van de sterren en met de zachte gum (met een lage alpha!) ga ik vervolgens de randen zachter maken. Om het nog zachter te maken pak ik als laatst de smudge tool (en ik zet bij de brush instellingen de alpha nog lager dan het al was) en ga langs de randen met kleine streepjes het een beetje uitspreiden. Je kan ook in 1 keer smudge gebruiken, maar dan wordt het wat onregelmatiger, dus let goed op wat je doet. Zelf heb ik de smudge gebruikt voor het laten gloeien van de ogen.
inkleur19-0001.png
Vergeet niet om af en toe de kleurlaag weer zichtbaar te maken zodat je het resultaat alvast kan zien. Als je klaar bent met het resultaat gum je de binnenkanten.

En dan is er nog maar 1 ding over: Sterretjes bij het gas van de blob! (en eventueel stukken schaduw die je nog vergeten bent).
Dit kun je heel makkelijk doen met de "spiky" preset. Je bent nog steeds op dezelfde extra laag. Je tekent simpelweg willekeurige stipjes en dan zien ze eruit als sterretjes. Het is mooier als je het eerst met een hele felle kleur deze stipjes zet en eroverheen gaat met wit.

Als je tevreden bent met het resultaat zet je de alpha van de laag ietsje lager (bijvoorbeeld 90%), voeg je het weer samen met de kleurlaag en tadah! Tekening is af!
inkleur20.png

Ik hoop dat dit nuttige info was en dat je wat geleerd hebt.


Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Avatar
27 May 2013 17:27
Hele goede tutorial! Dankjewel! Ik heb blush zelf nog niet gebruikt, maar dat ga ik binnenkort wel doen, denk ik...!

Paddenstoel uit blik :3
Gouden Hart Der Donateurs
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site steunen met een financiële bijdrage.
donatemedal.gif
Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Paarse Bonk Van Groot Onderricht
Deze medaille wordt uitgereikt aan hen die de kennis van hun medemens verrijken met een tutorial.
tutmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Gouden Strik der Gulheid
Dit ereteken wordt alleen uitgereikt aan hen die een wedstrijd mogelijk hebben gemaakt door een prijs ter beschikking te stellen.
medalprize.gif
Lofpotlood van Welslagen
Uitgereikt aan hen die minimaal tien missies tot een goed einde hebben weten te brengen.
missionmedal.gif
Avatar
27 May 2013 20:19 / last edited 27 May 2013 20:22
Super tutorial!
Ik wil op deze manier nog een keer wat gaan inkleuren.
Zal vast niet goed gaan de eerste keer en de 100 keren daarna bij mij.

Mother of cucumbers
Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Gouden Tekenspaan der Grootpresteerders
Uitgereikt aan hen die minimaal 25 missies hebben volbracht.
goudpotlood.png
Avatar
27 May 2013 20:42
Wow echt een SUUPEEER tutorial! Echt fijn!

Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Paarse Bonk Van Groot Onderricht
Deze medaille wordt uitgereikt aan hen die de kennis van hun medemens verrijken met een tutorial.
tutmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Lofpotlood van Welslagen
Uitgereikt aan hen die minimaal tien missies tot een goed einde hebben weten te brengen.
missionmedal.gif
Avatar
30 May 2013 11:35 / last edited 30 May 2013 11:41
Oja, nog iets leuks om te weten:
Je kan in Blush wanneer je iets kopieert, het in een ander Blush canvas zetten! Dus als je niet tevreden bent over de grootte van het canvas, kan je het gewoon naar een ander canvas verplaatsen!

Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Lofpotlood van Welslagen
Uitgereikt aan hen die minimaal tien missies tot een goed einde hebben weten te brengen.
missionmedal.gif
Avatar
30 May 2013 11:41
Coool, dat is handig om te weten. 

Mother of cucumbers
Rode Knoeperd voor Moderatorschap
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door op te treden als moderator.
modmedal.gif
De Glanzende Hyperlink
Deze medaille wordt alleen uitgereikt aan hen die deze site hebben gesteund door middel van promotie op andere sites.
linkmedal.gif
Ereteken Der Ingewijden
Deze medaille wordt enkel uitgereikt aan hen die het jolijt hebben vergroot door ten minste één officiële meeting bij te wonen.
meetingmedal-0003.gif
Gouden Tekenspaan der Grootpresteerders
Uitgereikt aan hen die minimaal 25 missies hebben volbracht.
goudpotlood.png
Avatar
30 May 2013 15:11 / last edited 30 May 2013 15:11
Dat is wel echt geniaal.